Jumaat, 26 Februari 2010

BAGAIMANA KITA BOLEH BERMULA

Untuk merealisasikan sebuah rumah walet memang memerlukan modal yang tinggi. Dianggarkan dengan peningkatan kos bahan kini, sebuah rumah walet yang sempurna berukuran 20' X 70'dua tingkat memakan belanja sebanyak RM300,000.00!!!
Berapa banyak dalam kalangan kita yang mempunyai modal sebanyak itu? Atau jika adapun adakah mereka dari kalangan pelabur yang benar-benar yakin dengan projek ini. Walaupun projek ini telah terbukti memberi pulangan yang amat tinggi, tetapi masih ramai dari kalangan bumiputera yang tidak begitu yakin dengan projek ini. Mereka lebih yakin dengan skim cepat kaya yang menjanjikan pulangan besar dengan segera dengan pelaburan ribuan ringgit malaysia. Akhirnya "berniaga buluh kasap", untung tiada modal lesap. yang kaya mereka yang menjadi penipu dengan pelbagai nama skim.
Kenapa kita tidak cuba mendalami ilmu projek rumah walet ini kemudian membuat ketetapan untuk terus menceburinya dengan penuh keyakinan.Soal modal adalah masalah biasa yang sering dikatakan oleh orang kita apabila hendak menceburi bidang ini. Mana nak ada RM300,000.00!! Setakat RM5,000 - RM6,000 adalah! mana nak boleh buat. Itu percakapan-percakapan yang sering diucap.
Bagaimana kalau saya terangkan satu idea yang mungkin dapat menyelesaikan persoalan itu. Bagaimana kalau kita gabungkan modal beberapa orang rakan untuk menjadi modal keseluruhan dalam pelaburan ini. Mungkin beberapa orang, atau beberapa puluh orang, berkongsi modal untuk memulakan projek ini. Tetapi siapa yang boleh dipercayai dan boleh mengurus modal dan pelaburan ini dengan baik dan beramanah untuk melaksanakan projek ini?
Carilah mereka yang boleh dipercayai, mempunyai pengetahuan dan pengalaman, mempunyai latarbelakang peribadi dan perniagaan yang baik untuk menguruskannya untuk kumpulan anda.
Jika anda berminat dan menerima idea ini anda juga boleh berurusan dengan syarikat kami yang mula mengorak langkah daripada projek rumah walet kepunyaan sendiri dan kini sedang mencari pelabur-pelabur yang berminat untuk menceburi projek ini tetapi kurang dari aspek pengetahuan, pengalaman, pengurusan dan lokasi untuk sama-sama menikmati hasil daripada perniagaan ini.
Sebelum anda melabur kami akan memberi penerangan yang secukupnya kepada anda, kemudian berfikir dan membuat keputusan. Keputusan terletak di tangan anda kami sekadar memberi idea. Jika anda mahu implemantasikan idea ini sendirian pun bukan menjadi masalah. Kami hanya membuka jalan untuk anda merebut peluang yang ada demi agama dan bangsa. Lillahi taala.
Fikir dan renungkanlah.

Untuk keterangan lanjut anda boleh hubungi;
TH Noordin bin Yusop (0195597796) atau
Hjh Siti (0195587796)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan